FOR UDSTILLERE

Livsstilsmesser og Julemarkeder – FOR UDSTILLERE

Her finder du som udstiller, på CHPevent’s Livsstilsmesser og Julemarkeder, svar på mange af dine spørgsmål.
Der vil løbende blive lagt informationsmateriale ud til de forskellige messer og markeder, når vi nærmer os de forskellige arrangementer.

For udstiller, samler svar på spørgsmål, brochure materiale og mere.
Vi samler på glade udstillere og gæster, når vi afholder livsstilsmesser og julemarkeder rundt på danske slotte og herregårde.
Kontakt os allerede i dag, hvid du vil høre mere.
Læs mere om vores samarbejdspolitikker mellem CHPevent og udstillere her

 

Informationspakke – før livsstilsmesser og julemarkeder

Derudover er det vigtigt, at du holder øje med din mail, da vi her sender de praktiske informationer samt et bestillingslink, hvor der kan bestilles strøm, borde, stole, lyspakker m.m. til din stand, skulle du have brug for det. Du må også meget gerne medbringe dine egne borde, stole, lamper m.m.

Livstilsmesse 2024
Julemesse 2024
liv
jul

Livsstillsmesserne

Besøgstal for 2023

Gisselfeld Kloster   9.500                               
Boltinggaard Gods   13.200
Hjem & Haveliv – Haveselskabets Livsstilsmesse i Frederikberg Have   8.100
Frederiksborg Slotshave   10.000

Program 2024

Gisselfeld Kloster d. 03. maj – 05. maj

Hjem & Haveliv – Haveselskabets Livsstilsmesse i Frederiksberg Have d. 17.-20. maj

Boltinggaard Gods (Pinsen) d. 18.-20. maj

Frederiksborg Slotshave  d. 18. august – 20. august

Julemarkederne

Besøgstal for 2023

Rosenholm Slot   20.000
Bernstorff Slot   10.00
Byggecentrum   22.000
Boltinggaard Gods   11.000
Sønderborg Slot   8.600

Program 2024

Rosenholm Slot d. 02.-04. & d. 08.-10. november

Bernstorff Slot d. 15.-17. november

Byggecentrum d. 16.-17. november

Boltinggaard Gods d. 22.-24. november

Sønderborg Slot d. 29.-30. november & 01. december

Få mere ud af messerne eller markederne sådan her

Af tekstforfatter Majbritt lund

En dags messe eller marked = mange dages forberedelse.

Derfor skal du selvfølgelig have mest ud af at deltage, og du kan gøre meget mere end at have trykt markedsføringsmateriale med på dagen.

For du kan markedsføre dig let og billigt online.

Omtal eventet, fra du er tilmeldt
Det vinder du dobbelt på. Dels øger du sandsynligheden for, at dine kunder husker at komme – og at de også besøger netop din stand. Dels har du nu noget aktuelt at markedsføre dig på.

Du kan omtale messen eller markedet på sociale medier, i nyhedsbrevet og på hjemmesiden:

  • Sociale medier og nyhedsbreve: Her kan du løbende dele nyt, der er relevant for målgruppen
    • Reserver datoen
    • Konkurrence om fribilletter
    • Særlige tilbud ifm. messen eller markedet
  • Hjemmesiden
    • Nyhed/blogindlæg om, hvorfor messen eller markedet er særlig attraktiv for dig og din målgruppe
    • Omtale under Kommende arrangementer
    • kort omtale på forsiden

Inddrag gæsterne i din markedsføring
Mens markedet eller messen foregår, kan du også sagtens markedsføre dig på nettet, så flest muligt ser din stand og de fine rammer.

En oplagt mulighed er at holde konkurrencer, hvor deltagerne skal dele billeder og hashtags på sociale medier. På den måde markedsfører de dig og eventet på én gang, og du styrker relationen til potentielle kunder ved at engagere dem.

Du kan også skabe en photo opportunity med en fancy baggrund relateret til det, du sælger. Jo mere opsigtsvækkende set-uppet er, jo sjovere er det for deltagerne at dele billedet på de sociale medier og flashe, hvor de er.

Når du nu har den fysiske kontakt med såvel eksisterende som kommende kunder, skal du både sælge og styrke din fremtidige markedsføring. Derfor er det helt oplagt at gøre alt, hvad du kan, for at samle flere tilmeldinger ind til nyhedsbrevet.

Forslag:
Lav en konkurrence, hvor deltagerne kan vinde et af dine mest attraktive produkter ved at tilmelde sig nyhedsbrevet. Det giver dig flere fordele:

  1. Du får tilladelse til at sende nyhedsbreve fremover
  2. Du kan køre en lille salgskampagne per mail, når konkurrencen slutter. Her fortæller du, hvem der vandt og kommer med et messetilbud til kunder, der køber produktet i løbet af en kort periode

Om skribenten:
Majbritt Lund er uddannet journalist og har drevet sit eget kommunikationsfirma siden 2007. Her skriver hun markedsføringstekster, underviser sine kunder i at skrive og rådgiver om markedsføring. Særligt har hun fokus på SEO-tekster og e-mailmarkedsføring og at ramme målgruppen præcist.

www.majbrittlund.dk

Inventar oversigt

Alle priser er ekskl. moms, og priserne er for hele messens varighed.

Inventar
  • Strøm: 500,-
  • Kraft: 750,-
  • Bord (70x180cm): 375,-
  • Cafébord (Ø 60cm): 375,-
  • Stole: 187,50,-
  • Glas øl/vin, frit antal: 1500,-
  • Kølevognsplads (1 euro-palle): 1000,-
Telte

Du kan leje telt gennem os, hvis du har booket en udendørsstand. Er din stand i et stort fælles telt, skal du ikke bestille telt!

  • Spidstelt: 3x3m: 2500,-
  • Spidstelt: 5x5m: 5000,-
  • Gulv i telt pr. m2: 70,-
Belysning
  • Stande på 9m2 (1 spot +bro)   800,-
  • Stande på 12m2 (2 spot +bro)  900,-
  • Stande på 18m2 (3 spot +bro) 1100,-

ØNSKER DU/I AT BLIVE UDSTILLER
PÅ LIVSSTILSMESSER OG JULEMARKEDER?

CHPEVENT TILBYDER

– Vi overlader intet til tilfældighederne og værner om vore udstillere og deres individualitet.
– Vi sikrer en målrettet markedsføringsstrategi, der omfatter alle former for online og visuel kommunikation.
– Vores messekoncept har opbygget et eftertragtet renommé.
– Service på højt plan før, under og efter messerne.
– VIP billetter og plakater sendes direkte til din/jeres virksomhed.
– Vi bygger på gode og langvarige relationer med vore udstillere.

HVORFOR BLIVE UDSTILLER PÅ SLOTSMESSERNE

– Virksomheden præsenteres for et købestærkt og målrettet publikum.
– Virksomhedens produkter/ydelser udstilles i smukke omgivelser sammen med relaterede brancher.
– Direkte salg på messerne fra jeres egen stand.
Budskab eller nye produkter formidles ud til eksisterende og kommende kunder.
– Har din/jeres virksomhed ikke en butik eller showroom, er messerne den perfekte mulighed for at vise jeres ansigt udadtil.
– Inviter kunder og forretningsforbindelser gratis ind på livsstilsmessen med VIP billetter.
– Virksomheden skiller sig ud fra konkurrenterne.
– Netværke sammen med andre udstillere.

Er livsstilsmesser

et godt medie for dig?

De besøgendes vurdering af livsstilsmesserne

Opfattelsen af livsstilsmesserne:
  • 82 % syntes, messen levede op til deres forventninger
  • 54 % handlede på messen
  • 60 % vil efter messen handle hos udstillerne
Hvem besøger CHPevents livsstilsmesser?

Køn

  • 35% mænd
  • 65% kvinder

Alder

  • 18 % 18-30 år
  • 59 % 30-50 år
  • 23 % +50 år

Status

  • 17 % single
  • 83 % gift eller samboende

Børn

  • 17% har ingen børn
  • 83% et eller flere børn

Bolig

  • 85 % ejer egen bolig
  • 52 % ejer et hus
  • 18 % ejer en lejlighed
  • 15 % ejer et rækkehus
  • 15% bor til leje

Udstillernes vurdering af livsstilsmesserne

Tilfredshed før messen:
  • 61 % er meget tilfreds med information og service vedr. salgsmateriale m.m.
  • 57 % er meget tilfreds med markedsføringen af livsstilsmesserne
  • 54 % er meget tilfreds med kontakten med medarbejder hos CHPevent
  • 55 % er meget tilfreds med forventningsafstemningen mellem dem og CHPevent
Tilfredshed under messen:
  • 55 % er meget tilfreds med introduktionen til weekenden
  • 65 % er meget tilfreds med kontakten til medarbejderne hos CHPevent
  • 64 % er meget tilfreds med kommunikationen fra CHPevent’s side
  • 59 % er meget tilfreds med informationer omkring forløbet af weekenden
Tilfredshed efter messen:
  • 59 % er meget tilfreds med deres forventninger til CHPevent
  • 50 % er meget tilfreds med kontakten fra CHPevent efterfølgende
Interessen i at deltage igen:
  • 83 % Ja
  • 17 % Nej